Wat een leuke week!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu Wat een leuke week!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu

Wat een leuke week!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 Oktober 2016 | Suriname, Paramaribo

Heey iedereen,

Nu zit ik al op de 2e week wat gaat dit snel. Dus nu heb ik nog maar 10 weken te gaan.

Afgelopen maandag was het Marrondag. Een Feestdag waardoor we vrij hadden. Marrondag is de dag van de marrons. Het is een belangrijke herdenkingsdag in Suriname. Deze dag word meestal gevierd in de Palmentuin. De palmentuin is een soort bos met allemaal palmbomen.
Wij zijn hier ook geweest. En deze tuin ziet er prachtig uit. Maar het is wel bloedje heet zonder schaduw. We hebben daar ook een pangi gekocht een soort doek dat als rokje of jurkje gebruikt kan. Het is een Surinaamse kledendracht.

In het ziekenhuis hebben we het enorm naar ons zin. De ene dag zit ik bij de huisartsenpost en de andere dag loop ik met de dokter mee of zit ik op de poli. Als ik met de dokter mee loop is dit super leerzaam en super gezellig. De dokter is een internist en loopt bij de dialyses en hij houd een eigen spreekuur. En de dokter loopt elke middag met de zaal arts mee. Ik loop de hele dag met hem mee. En mag overal meekijken bij wat hij doet. Dit is erg interessant. Er komen wel veel mensen met uitdrogingsverschijnselen. Dit is wel enorm wennen aangezien je dit in Nederland niet vaak ziet.

Thuis hebben we enorm last van muggen. Eindelijk valt het nu wel mee maar deze week was het wel heel erg. Anne zat helemaal onder de muggenbulten z'n 21 en ik zat rond de 10. Dus wij hadden besloten om toch maar z'n muggen spray aan te schaffen. Dus wij naar z'n Chinese toko en z'n spray gekocht. Anne zou heel de slaapkamer in sprayen en ik zou gaan douchen. Eenmaal de kamer vol gespoten te hebben ging het brand alarm af en kregen we het niet meer uit. Dus Anne naar de buurman en gevraagd of hij wilde helpen. En ik gauw aankleden omdat de trap in de douche stond. En daar stond de buurman die WEER ons leven redden haha. Want dit was niet de eerste keer dat er iets in huis mis ging. In de eerste week hadden we geen wifi en moest de buurman ons hier ook mee helpen. Einde eerste week kregen we onze slaapkamer deur niet meer van slot en moest het slot er uit gebroken worden en ook eind eerste week kregen we de badkamer niet meer van slot en moesten we het hele huisje door zoeken om een sleutel te vinden. Uiteindelijk had de overbuurman de sleutel van onze badkamer. Zo kan een week raar lopen maar het is wel enorm leuk.

Gisteren 15 oktober hebben we bij Zus en zo gegeten omdat de vader van Anne jarig was geweest. Zus en zo is een Nederlands restaurant waar veel Nederlanders komen. Waar we trouwens heerlijk hebben gegeten.
Hier kan je ook pannenkoeken en appeltaart eten wat we in de komende maanden nog wel daar gaan eten. :)

De supermarkt is een kleine winkel waar ze niet veel te koop hebben maar alleen het nodige. Zoals ze in Nederland 10 soorten hagelslag hebben en in hier verkopen ze maar 1 soort en dat is dan hagelslag boterhamzakje. Ze hebben hier we betere supermarkten maar die liggen meer in het centrum.
Als we boodschappen doen is het net een soort uitje we zien dan zo veel grappige en leuke dingen.

Tegen over ons huisje hebben we een carwash. Waar veel mannen werken. Dus als Anne en ik op straat lopen word er vaak geroepen en gefloten net als er een auto stopt en naar ons roept. Maar als je niet reageert is er niks aan de hand.

Leuk dat jullie mijn blog nog steeds lezen en nog bedankt voor de leuke berichtjes.

Groetjes Inge en Anne

  • 16 Oktober 2016 - 19:06

    Mama:

    Hoi Lieverd,♡
    Twee weken zijn nu om, wat een rare weken waren dit.
    We missen je wel hoor, je bent altijd zo'n gezellige kwebbel in huis.
    Het heeft nu wel een plek gekregen hoor!, We skype tot nu toe nog elke dag ;)
    Je hebt weer een leuk verhaal geplaatst.
    Veel liefs mama♥♥♥

  • 16 Oktober 2016 - 21:34

    Rientz:

    Leuk Inge, we lezen je verhalen met veel plezier en zien alweer uit naar de volgende update! Ik heb zo'n idee dat daar ook wel iets van een ruige uitstap bij gaat zitten?! Veel plezier gewenst!

  • 17 Oktober 2016 - 07:36

    Kim :

    Lieve inge,
    Wat gaat de tijd toch snel. Nu al weer 2 weken weg.
    Ik vind het zo knap en stoer van jullie allebei

  • 17 Oktober 2016 - 07:41

    Kim:

    Gelukkig kan je al een beetje wennen aan je stage. Maar het blijft natuurlijk allemaal nog nieuw voor je. Ik hoop dat je nog leuke dingen mag beleven en dat wij dan mee mogen genieten via de blog.

  • 18 Oktober 2016 - 20:44

    Erna:

    Hoi Inge,
    Echt leuk om jouw blog te lezen!
    Je beschrijft alles zo grappig!
    Knap van je dat je de hele dag met een dokter meeloopt, ik geloof best dat je daar veel van leert....
    Je komt dan natuurlijk van alles tegen!
    Heb je geen klamboe boven je bed, volgens mij heeft Marit dat wel en ik denk dat dat beter helpt dan al dat gespray van jullie. En dan hoef je de buurman ook niet steeds te roepen :)
    Nou, nog heel veel plezier daar en kijk uit dat je niet verbrandt!
    Groetjes,
    Kees en Erna van Werd

  • 19 Oktober 2016 - 09:10

    Lizette:

    Hoi Inge,

    Wat ontzettend leuk om je ervaringen te lezen. Ik kijk nu al uit naar de volgende.
    Veel plezier deze week en veel leren.
    Zet hem op.

    xxx Tante Lizette

  • 21 Oktober 2016 - 15:14

    Liseth Bak:

    Hoi, leuk!!
    By the way, ik zie een fotootje van mijn man erbij staan, vandaar dat ik dit erbij schrijf ;)
    Succes meisjes!!
    Gr., Liseth

  • 23 Oktober 2016 - 19:26

    Ricardo & Marianne:

    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. De tijd vliegt he. Geniet maar
    van alles daar.

  • 29 Oktober 2016 - 13:53

    Irma Boele:

    Lieve Inge,

    Wat super grappig om te lezen. Wat ontzettend interessant om zo met de dokter mee te lopen. Misschien na deze opleiding gelijk door voor verpleegkundige , wat een ervaring zeg. Echt heel boeiend.
    Ook hele belevenissen in zo'n huisje , knap hoor dat jullie het zo zelf fixen!!!
    Waar is mijn kleine nichtje gebleven die sommige dingen eng vond. Volgens mij is dat nichtje helemaal veranderd en staat ze haar mannetje!!!
    Groetjes aan Anne.

    Liefs Tante Irma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Beste lezer!

Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt!
Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4.
Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar.
Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Gelukkig is alles geregeld en ik zit al weken te springen om eindelijk te vertrekken… ;)
Begin dit jaar wist ik al dat ik stage mocht gaan lopen in Suriname, maar toen leek het allemaal nog zo ver weg!
1 oktober vertrekken we vanaf Schiphol, we stijgen om 11:15 op en landen om 15:15(Surinaamse tijd) in Suriname…in Nederland is dan inmiddels 20:15.
En we vertrekken 28 Oktober weer uit Suriname om 19.30 en komen op 29 december om 08.15 weer in Nederland aan. Dus 90 dagen in het leuke Suriname. Heb er zin in!!!!

Ik ga dus naar Suriname, maar ga daar natuurlijk geen vakantie vieren, het wordt hard werken daar. Mijn stage is in het RCR medicalcentre ziekenhuis in Paramaribo. Een klein ziekenhuis. De afdeling is nog niet zeker…we hebben onze keuzes opgegeven, maar wat het precies gaat worden is nog een verassing.
We hebben een schitterend huisje daar in Paramaribo… we gaan met z’n tweeën in dit huisje wonen. Het ziekenhuis is bij ons nog een eindje fietsen, maar ze hebben gelukkig in Paramaribo ook taxi's

Recente Reisverslagen:

24 December 2016

De laatste weken.

01 December 2016

De dolfijnentour.

24 November 2016

Een drukke week

09 November 2016

De jungle tocht!!!

01 November 2016

De suikerplantage.
Inge

Beste lezer! Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt! Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4. Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar. Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 11393

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 29 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: