Een drukke week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu Een drukke week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu

Een drukke week

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 November 2016 | Suriname, Paramaribo

Heey iedereen,

Eindelijk weer eens een berichtje uit het leuke Suriname. Ik heb de afgelopen week hele leuke dingen gedaan, maar ook erg druk gehad.
Ik heb op stage 2 examens mogen afronden en daaronder vele opdrachten. Heel fijn dat dit allemaal zo kan, want in juni hoop ik klaar te zijn met mijn opleiding.

Vorige week zaterdag ben ik samen met Anne, Sam en Shiela naar het indianen dorp geweest. Het indianen dorp heet Columbia, gelegen naast Groningen. Zo leuk om die Nederlandse plaatsnamen te zeggen. Het was super gezellig. We hebben een privé rondleiding gekregen, want geen toerist mag daar zomaar lopen. Ik mocht een foto maken van de stam oudste een heel oud lief vrouwtje. Hun zoon gaf ons een rondleiding door het kleine dorpje met 500 inwoners. We liepen ook een stukje door de jungle. En aan het einde kregen we een vers gehakte kokosnoot uit een palmboom met een rietje. Haha. Dat is trouwens enorm lekker.
Ook lekker omdat je net in de volle zon gelopen hebt en het 38 graden is. Nadat we de man bedankt hebben reden we door naar Groningen waar we even langs een rivier met uitzicht op de jungle een lekker broodje makreel hebben gegeten. Shiela had dit allemaal gemaakt en had cole en mango meegenomen. Het was een soort van mini picknick echt heel leuk.
Het begon iets te regenen dus we gingen weer in de auto zitten en reden verder door Groningen. Totdat het met bakken uit de lucht viel. En het mega hard onweerde, dus we gingen even in een restaurantje schuilen langs de weg. Ik en Anne kocht voor hun kroketjes ( van casave ) en we kregen van hun gefrituurde casave. Net patat met pinda sambal. Dit mochten we opeten met uitzicht op de jungle en we zagen in de verte boven de bomen flitsen en hoe de bliksem bijna de bomen raakte. Was een prachtig gezicht.
De dag erna gingen we met Sam en Shiela naar de zondaagse markt op kwattaweg. Een hele leuke markt. Alle groente liggen op tafel en spulletjes ook, het heeft een idee van de koningsdag kleedjesmarkt, maar dan met tafels en groenten. Ze verkopen hier trouwens veel rare groente alles heeft de vorm van een pompoen of een kalebas en het is groente of fruit of het is om er een bakje van te maken. De vis en gevogelte afdeling was heel rijk aan vieze geuren en het was ook vies om te zien. De vissen lagen daar zonder koeling op een houten tafel en ook de vers geschoten vogels. Ze ontschubben daar trouwens ook. Waardoor het lijkt dat er confetti door de lucht vliegt haha en die confetti belanden op mijn hoofd. Maar al met al een super leuke ervaring om meegemaakt te hebben. Dit had ik zeker niet willen missen.
Ojaa ik heb hier ook nog een krant gekocht. En raad eens! Er staat allemaal nieuws in uit Nederland. Dat is zo leuk. De krant die ik gekocht heb heet de Times of Suriname.

Alvast de groetjes hier van ons. En ik ga mijn best doen om volgende week er weer een bericht op te zetten.

XInge

  • 25 November 2016 - 21:11

    Marit:

    Hee Inge,
    Leuk om je verhalen te lezen

  • 25 November 2016 - 21:13

    Marit:

    Heb jij al wel eens zin om weer terug te gaan? Ik heb af en toe wel zin in een pyjamadag (het is hier ook erg druk), maar voor de rest wil ik lekker hier blijven

  • 25 November 2016 - 21:14

    Marit:

    Hij plaatst m'n reactie een beetje raar! :(
    Groetjes, Marit

  • 27 November 2016 - 15:00

    Irma Boele:

    Hoi Inge,

    Gefeliciteerd met het behalen van je examenopdrachten. Dat kan je lekker afstrepen!!!
    Ook leuk om te lezen dat je in een indianendorp bent geweest, heel wat anders als Sliedrecht lijkt me.
    Dat zou ik ook wel willen proeven, die kokosnoot. Vast erg gezond.
    En mis je de spruitjes al ?
    Volgens mij is je hele smaak veranderd en ben je helemaal up-to-date Surinaamse geworden. Hahaha
    Ik ga weer gauw verder met mijn surprise , het is echt Sinterklaastijd hier in Nederland.

    Groetjes ook aan Anne xx

    Liefs Tante Irma

  • 29 November 2016 - 19:07

    Bert Lemmen:

    Hoi Inge,

    Wij lezen altijd jou spannede verhalen wat je allemaal mee maakt en kijken altijd weer uit naar een nieuw verhaal wat je weer mee gaat maken. Fijn ook dat je het nog steeds natuurlijk naar je zin heb.
    We zijn afgelopen weekend nog bij je ouders geweest en bijna heel de avond over jou gehad, leuk hoor.

    Groeten van Bert, Linda, Raymon en Danny

  • 01 December 2016 - 11:59

    Greet Van De Beek:

    Hoi Inge,

    Elke keer als ik je verhaal leest komt er een glimlach bij mij tevoorschijn en geniet ik stilletjes mee van jullie avontuur......... Wat leuk dat school en plezier zo samengaan.

    Veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhaal!!

    Groetjes Greet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Beste lezer!

Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt!
Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4.
Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar.
Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Gelukkig is alles geregeld en ik zit al weken te springen om eindelijk te vertrekken… ;)
Begin dit jaar wist ik al dat ik stage mocht gaan lopen in Suriname, maar toen leek het allemaal nog zo ver weg!
1 oktober vertrekken we vanaf Schiphol, we stijgen om 11:15 op en landen om 15:15(Surinaamse tijd) in Suriname…in Nederland is dan inmiddels 20:15.
En we vertrekken 28 Oktober weer uit Suriname om 19.30 en komen op 29 december om 08.15 weer in Nederland aan. Dus 90 dagen in het leuke Suriname. Heb er zin in!!!!

Ik ga dus naar Suriname, maar ga daar natuurlijk geen vakantie vieren, het wordt hard werken daar. Mijn stage is in het RCR medicalcentre ziekenhuis in Paramaribo. Een klein ziekenhuis. De afdeling is nog niet zeker…we hebben onze keuzes opgegeven, maar wat het precies gaat worden is nog een verassing.
We hebben een schitterend huisje daar in Paramaribo… we gaan met z’n tweeën in dit huisje wonen. Het ziekenhuis is bij ons nog een eindje fietsen, maar ze hebben gelukkig in Paramaribo ook taxi's

Recente Reisverslagen:

24 December 2016

De laatste weken.

01 December 2016

De dolfijnentour.

24 November 2016

Een drukke week

09 November 2016

De jungle tocht!!!

01 November 2016

De suikerplantage.
Inge

Beste lezer! Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt! Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4. Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar. Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 11382

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 29 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: