De dolfijnentour. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu De dolfijnentour. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Inge Kuiper - WaarBenJij.nu

De dolfijnentour.

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 December 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,

Wat gaat de tijd toch snel, nu nog maar een maand. En trouwens wat is het bij jullie koud! Brrrr. Ik hou alles wel in de gaten van het nieuws tot het weer, zo heb ik toch een beetje Nederland bij me.
Hier schijnt eigenlijk altijd de zon en is de maximale temperatuur 40 graden en de minimum temperatuur 27 graden. Dus dat betekend dat ik straks ruim 30 graden naar beneden gaat. Daar zit ik niet echt op te wachten die kou. Haha

Afgelopen zaterdag hebben Anne en ik een dolfijnentour gedaan samen met de neef van Sam. En de meiden van het voorhuis. Het was super leuk. We zijn met de taxi naar Leonsberg gegaan waar we op die pier opgepikt werden met een boot. We vaarde naar de monding van de atlantische oceaan. Waar we veel dolfijnen zagen. Ze zijn een beetje roze van kleur en heel speels. Ze sprongen uit het water en draaide om elkaar heen enorm schattig.
Nadat het eb werd zijn we naar het strand gegaan waar allemaal vissershuisjes stonden die gebouwd stonden op palen en met golfplaten beschermt werDen tegen de wind. De huisjes staan op het strand. Een heel leuk gezicht met al die bootjes voor het strand en die vissers. Het lijkt net een kaart zo mooi.
We zijn ook uitgestapt en hebben even in de atlantische oceaan gestaan en sommige van ons hebben gezwommen. Nadat we even wat gegeten hebben op het strand stapten we weer in de boot. We vaarde langs de jungle en stopte even in Nieuw Amsterdam. Het was weer super leuk.

De kat van de buren is echt een knuffelkont. Hij blijft net zo lang miauwen totdat hij geaait word. Echt een dropie! Haha En de buurjongetjes hadden pas geleden met verf gespeeld en raad eens waar het verf op is gekomen. Op de kat! Hij was voor het grotendeels roze. Super zielig maar ik kan er wel om lachen.

Afgelopen vrijdag was het onafhankelijksdag. We gingen na de palmentuin om daar het feest te vieren. Eerst hadden we een tosti gegeten bij restaurant Zus en Zo. Daarna waren we de palmentuin door gelopen.
Veel mensen waren traditioneel gekleed. Overal stonden kraampjes en er stond surinaamse muziek op. Dit kwam live uit de muziektent. Waar ook mensen surinaams danste. We kwamen een collega tegen met haar kinderen. Ze heet Daniella en de kinderen Priya van 5 en Jamila van 11. Zo lief zijn ze. We werden gelijk tante genoemd en Priya wilde mijn hand niet meer los laten. We hebben nog wat gedronken bij Zus en Zo. En zij heeft ons thuis gebracht.

Onze straat is een zijstraat van de hoofdweg Nieuw-charlesburg. Deze weg eindigt bij een vuilnisbelt. Het blijkt dat daar jaguars leven. Sommige mensen hebben deze beesten als huisdier. Haha! Sam heeft ook een jaguar als huisdier gehad in het verleden. Ergens ook super leuk.

Nog 4 weekjes en dan zit het erop. Wij gaan nog veel doen zoals aankomende zaterdag een jeepsafari tour. Over de savanne en door de jungle. Dit horen jullie de volgende keer.

Groetjes Inge

  • 01 December 2016 - 12:28

    Inge Kuiper:

    Ik wil jullie nog bedanken voor de lieve berichtjes die jullie allemaal plaatsen onder mijn blog.

    Groetjes Inge

  • 01 December 2016 - 18:49

    Rientz:

    Dank je voor alweer zo'n leuk verhaal en mooie foto's Inge! Alvast veel plezier met de jeepsafari en jullie verdere activiteiten. We zien het vervolg weer graag tegemoet!
    Groeten van de thuisblijvers.

  • 01 December 2016 - 20:30

    Kim:

    Hoi lieve zus,

    Nog 4 weekjes te gaan. Wat gaat de tijd toch snel. Ik kan niet wachten om je op te halen op schiphol. Maar nu moet je nog maar lekker genieten van wat er nog komen gaat.
    Geniet ervan!

    Heel veel kusjes en knuffels van je zus Kim

  • 02 December 2016 - 12:54

    Marit:

    Leuk stukje weer! Ik ben jaloers: jij hebt wel dolfijnen gezien! ;) Leuk zeg! Geniet er nog ff van :)
    Liefs, Marit

  • 05 December 2016 - 17:55

    Henny:

    Dag lieve Inge (& natuurlijk ook Anne),

    Ook weer een leuk verhaal vergezeld van toffe foto's.
    Nog maar een paar weken en dan zijn jullie terug. Eerst beginnen met aftellen voor vertrek en nu begint het aftellen voor de terugreis, gek eigenlijk. Ondertussen kunnen jullie genieten van het heerlijke weer, hier is het inderdaad brrrrrr. Ik vind het heerlijk om jullie ook via mail te volgen en te zien hoe jullie groeien en volwassen worden. Dat zal voor het thuisfront ff wennen zijn. Dus geniet van alles wat nog mee te maken is en sleep er het maximale uit!

    Groet en dikke knuffel van de juf

  • 07 December 2016 - 17:05

    Irma Boele:

    Hoi Inge,

    Wat super dat jullie echt dolfijnen zagen. Lijkt me heel leuk in het echt.
    En dan elke dag zulk mooi weer, lekker warm. Hier is het nu inderdaad koud.
    Als ik smorgens de auto krab dan denk ik altijd even aan jou.
    (hahaha)
    Een jaguar als huisdier erbij dat zal Lotte leuk vinden en Yuki misschien ook.
    Die palmentuin lijkt me ook mooi met misschien wel veel vlinders.
    Nou Inge, sla alles op met je camera en in je hart ;) Dan kan je er thuis nog van genieten en alles aan ons laten zien.

    Veel liefs,
    Tante Irma xx

  • 07 December 2016 - 19:14

    Erna:

    Hoi Inge,
    Zo, weer even op jouw blog gekeken, altijd weer leuk om te lezen.
    Je maakt veel mee, zeg! En wat gaat de tijd idd snel, hè, nog maar een paar weken en dan is het alweer tijd om terug te gaan naar Nederland, waar het echt koud is.
    Dat is wel een heel verschil, maar het lijkt me toch vreemd om Kerst te vieren (of vieren jullie dat daar niet?) in de zomer. Daar hoort toch echt de winter bij (gezellig bij de kachel met de kaarsjes aan......)
    Nou, geniet nog even van de zomer, ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal over de safari tour.
    Wees voorzichtig hè!
    Groetjes,
    Kees en Erna van Werd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Beste lezer!

Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt!
Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4.
Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar.
Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Gelukkig is alles geregeld en ik zit al weken te springen om eindelijk te vertrekken… ;)
Begin dit jaar wist ik al dat ik stage mocht gaan lopen in Suriname, maar toen leek het allemaal nog zo ver weg!
1 oktober vertrekken we vanaf Schiphol, we stijgen om 11:15 op en landen om 15:15(Surinaamse tijd) in Suriname…in Nederland is dan inmiddels 20:15.
En we vertrekken 28 Oktober weer uit Suriname om 19.30 en komen op 29 december om 08.15 weer in Nederland aan. Dus 90 dagen in het leuke Suriname. Heb er zin in!!!!

Ik ga dus naar Suriname, maar ga daar natuurlijk geen vakantie vieren, het wordt hard werken daar. Mijn stage is in het RCR medicalcentre ziekenhuis in Paramaribo. Een klein ziekenhuis. De afdeling is nog niet zeker…we hebben onze keuzes opgegeven, maar wat het precies gaat worden is nog een verassing.
We hebben een schitterend huisje daar in Paramaribo… we gaan met z’n tweeën in dit huisje wonen. Het ziekenhuis is bij ons nog een eindje fietsen, maar ze hebben gelukkig in Paramaribo ook taxi's

Recente Reisverslagen:

24 December 2016

De laatste weken.

01 December 2016

De dolfijnentour.

24 November 2016

Een drukke week

09 November 2016

De jungle tocht!!!

01 November 2016

De suikerplantage.
Inge

Beste lezer! Allereerst…wat leuk dat u of jij mijn reisverhalen gevonden hebt! Ik ben Inge Kuiper en volg de opleiding tot doktersassistente niveau 4. Ik zit in Dordrecht op de Davinci college in het 3e jaar. Ik ga samen met Anne naar Suriname, paramaribo om daar 3 maanden in een ziekenhuis stage te lopen.

Actief sinds 31 Juli 2016
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 11373

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 29 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: